Szkolenie – 28.10.2014r. godz. 9.30-17.30 – CROWDFUNDING

CROWDFUNDING – skuteczna kampania finansowania społecznościowego inicjatyw organizacji pozarządowych.

Finansowanie społecznościowe (ang. crowdfunding) to zyskująca ogromną popularność na całym świecie metoda pozyskiwania środków na realizację projektów kulturalnych, biznesowych i społecznych. Każda osoba i organizacja może zrealizować kreatywne przedsięwzięcia, dzięki wsparciu udzielonemu przez Internautów.
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności potrzebne do przeprowadzenia skutecznej kampanii finansowania społecznościowego. Dowiedzą się, jak mogą wykorzystywać narzędzia i mechanizmy gospodarki społecznościowej (ang. collaborative economy) do rozwoju NGO, pozyskiwania kapitału i efektywnej realizacji działań statutowych.

Plan szkolenia:
1. Wprowadzenie
2. Zmiany społeczno-gospodarcze i ich skutki dla aktywistów i organizacji pozarządowych
3. Crowdsourcing – angażowanie internautów do rozwiązywania problemów organizacji
4. Narzędzia i mechanizmy gospodarki społecznościowej
5. Crowdfunding – wprowadzenie teoretyczne
6. Crowdfunding – typy, modele, przykłady
7. Crowdfunding – uwarunkowania prawne i rachunkowość
8. Kampania finansowania społecznościowego – przygotowanie, realizacja, zarządzanie
a. Określenie celu i potrzebnych zasobów
b. Budżetowanie kampanii
c. E-marketing i social media
d. Plan komunikacji, działania PR
e. Wybór portalu finansowania społecznościowego
f. Określanie parametrów kampanii – czas trwania, cel finansowy, bonusy dla wspierających
g. Współpraca z mediami i liderami opinii
9. Realizacja projektu i rozliczenie
10. Część warsztatowa
11. Dyskusja
12. Quiz z nagrodami

Trener:
Karol Król – pasjonat możliwości jakie stoją przed uczestnikami wirtualnych społeczności. Z wykształcenia finansista, na co dzień zajmuje się organizacją finansowania dla przedsięwzięć we wczesnych fazach rozwoju (seed, start-up) i angażuje się społecznie.
Prezes Zarządu Crowdfunding.pl Sp. z o. o. i redaktor naczelny portalu crowdfunding.pl. Popularyzator idei finansowania społecznościowego (w tym polskiego tłumaczenia) w Polsce, nazwany przez magazyn Proseed „ewangelistą polskiego crowdfundingu”, finalista branżowego konkursu PRotony w kategorii debiut PR.
Członek-Założyciel i Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Crowdfundingu, fundator i Wiceprezes fundacji Centrum Gospodarki Społecznościowej, Ambasador European Crowdfunding Network na Region Bałtycki, Członek Rady World Crowdfunding Forum, współautor raportu „A Framework for European Crowdfunding” dla Komisji Europejskiej, mentor AIP Business Link Poland. Autor książki „Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności”.
Konsultant wielu firm, NGO i instytucji sektora publicznego, doradzał ponad 100 autorom kampanii finansowania społecznościowego. Wielokrotnie występował na konferencjach w Polsce i za granicą, a także udzielał komentarzy w największych Polskich mediach (min. Forbes, TVN24, Polskie Radio 3). Korzystając z mechanizmu finansowania społecznościowego dzięki wsparciu Internautów zebrał środki na organizację konferencji oraz wydanie książki… o crowdfundingu.
Kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski w Brydżu Sportowym, czynny członek Akademickiego Związku Sportowego, Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych i współpracownik kilku organizacji pozarządowych. Prowadzi prywatnego bloga karolkrol.pl.

Szkolenie odbędzie się 28 października 2014r. (wtorek) w godz. 9.30-17.30 w siedzibie CENTRUM TRÓJKI.

Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o potwierdzenie wzięcia udziału w szkoleniu osobiście, mailowo lub telefonicznie do dnia 23 października 2014r. do godz. 16.00.

Dodaj komentarz